gezellig met mezelf op reis 7! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Annelies Witte - WaarBenJij.nu gezellig met mezelf op reis 7! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Annelies Witte - WaarBenJij.nu

gezellig met mezelf op reis 7!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

29 December 2014 | Peru, Cuzco

Hellooo, nieuwe update!
Tijdens de laatste week spaans, kreeg ik dinsdagochtend een ontbijt voorgeschoteld; ik weet nog steeds niet wat het was. "Vind je het lekker? Ik heb het speciaal voor jou gekocht!", aldus m'n gastgezinmoeder. Ik nog niet wetende wat me te wachten stond de 3 a 4 dagen erna. De wc was m'n grootste vriend en buikkrampen en misselijkheid m'n grootste vijand. Maar nee, dat ontbijt kon het niet zijn, het lag volgens mn 'moedertje' aan de pizza's en glazen melk die ik volgens haar gegeten/gedronken heb. (Nou zorrieknor maar een nederlandse maag raakt niet van slag van een glaassie melk) De vrijdagavond zouden we met z'n allen naar wild rover hostel gaan, een van onze groep werkt daar en scheen een groot partyhostel te zijn. Helaas was ik nog niet helemaal lekker, en kwamen de krampen weer opzetten tijdens de avond. Die nacht bijna 12 uur lopen ronken, maar dat had zn vruchten afgeworpen! Zaterdagavond met z'n allen opnieuw naar wild rover, om 00.00u was ik namelijk jarig woeiiii! blijkbaar is er elke avond een thema; deze zaterdagavond was dat 'anything but clothes', nouuu, vul nu de rest zelf maar in. Topavond met iedereen gehad! Zondag zou ik met m'n gastgezinmoedertje ergens lunchen, had m'n wekker 12.00u gezet, maar om 11.45 werd er keihard op de deur gebonkt. Ivm m'n geliefde oordoppen hoorde ik haar te laat. Drie min later hoorde ik de deur open en dicht gaan; briefje op de tafel dat ze andere dingen was gaan doen. Toen naar Amauta, de school, gegaan, met een grote taart en savonds lekker met z´n allen uiteten geweest! Maandagochtend toch maar wat vroeger m´n bed verlaten, spullen gepakt, cadeautjes gekocht voor m´n gastgezin; maandagavond namelijk hoppakee in de bus naar Arequipa, grote stad in het zuidwesten van Peru, links van het andesgebergte. Daardoor een stukkie warmer! Dinsdagochtend aangekomen, mucho dinero uitgegeven en dingen geregeld voor deze week. Woensdag in de toeristenbus gezeten, paar mooie plekken gezien. Persoonlijk vind ik arequipa veel mooier dan cusco, dus blij dat iik er een weekje voor heb uitgetrokken ipv alleen een weekend. Voor dezelfde avond hadden we ons opgegeven voor het kerstdiner in het hostel, errug gezellug.Die nacht was het dan officieel navidad, om 00.00 stonden we met zn allen op het dakterras naar een skyline te kijken met 20 min non stop o-ver-al vuurwerk, waarvan iedereen echt een beetje onder de indruk was. Daarna gaan slapen, want de wekker ging vroeg, om een dagje op het strand door te brengen! Nou ik ken je zeggen: geen straf! Tripje van 2 uur met de bus, maar dan heb je ook wat. Helaas keerde de vrolijkheid op een gegevgen moment om; begin van de middag stond opeens iedereen naar de zee te kijken. Een aardig grote boot was aan het zinken. En bijna overal in de wereld is er toezicht, maar hier, als ongeregeld zooitje, niet. Alleen strandgangers in twee rubberbootjes peddelden zo snel als ze konden naar de plek waar de boot binnen no time opde bodem lag. Na lang wachten, zagen we de eerste mensen gered op het strand aankomen, bijna onderkoeld. Helaas hoorden we nog net voordat we weer terug moesten naar de bus dat er nog eentje ontbrak.
Die nacht ging te wekker wéér vroeg, 2.30u. We hadden de drie dagen Colca Canyon trekking geboekt! En wat was dat mooooi! Eerste dag zo´n drie uur gehiked (klinkt veel stoerder dan gewandeld, en zo noemen de amerikanen t). Alleen maar nbaar beneden, klinkt easy maar da voel je toch wel aan je spieren! En ook nog eens knetterhete zon op je knar. Na drie uur kwamen we aan in een mini dorpje, daar kregen we een lunch, hebben we een beetje gevoetbald en na het avondeten gelijk naar bed. Elf uur lang slaap en twee dikke pannenkoeken met banaan verder, stond ons weer een hike (nu echt) van 4 uur te wachten! En wa was ut mooooi. Vanwege de hitte handdoekje onder m´n pet gedaan, om zo m´n nek en schouders te beschermen tegen de zon. Supergave bergen, uitzichten cactussen van elles en nog wat. We waren onderweg naar de oase, waar ons een paradijs stond op te wachten. Palmbomen, zwembaden, lekker eten en het ruisen van een rivier op de achtergrond. Daar konden we de middag doorbrengen. Uiteraard verdween toen we aankwamen de zon, maar dat maakte t er niet minder op. Volgende ochtend om 4u de wekker om de hitte te vermijden; 3 uur lang alleen maar om hoog hiken. Onregelmatige stenen, zand wat onder je voeten wegglijdt, iedereen helemaal bezweet boven aan de top, maar ook dit was weer met ntzettend gave uitzichten! uiteindelijk nog een uur in de hotsprings doorgebracht, en toen weer terug naar arequipa. Snel wat gegeten en toen weer terug in de nachtbus naar Cusco. Deze week begint m´n vrijwilligersweek, ik ben benieuwd!

• 29 December 2014 - 17:36

Moeder:

Hmm tja ach ahum, er is natuurlijk maar éen moeder ;)