gezellig met mezelf op reis 11 CR - Reisverslag uit Tamarindo, Mexico van Annelies Witte - WaarBenJij.nu gezellig met mezelf op reis 11 CR - Reisverslag uit Tamarindo, Mexico van Annelies Witte - WaarBenJij.nu

gezellig met mezelf op reis 11 CR

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Februari 2015 | Mexico, Tamarindo

San José, de hoofdstad van CR was niet heel boeiend. Zat in een leuk hostel, mensen waren alleen vage hippies zonder enig contact naar de buitenwereld. In Cusco had ik de Duitse Markus (Duitser kan nie) ontmoet, hij bleek in dezelfde tijd in San José te zijn. Samen met hem en drie Duitse meisjes gingen we naar Monteverde, plaatsje waar een cloudforest te bewonderen is. Het waaide hard, maar de zon scheen en de lucht was zonder wolken. Behalve de grote wolk over het woud. Hierdoor voelde je af en toe kleine spettertjes. Dezelfde dag hadden we een canopytour geboekt, de langste zipline van Zuid-Amerika. Een van die Duitse meisjes zette op fb dat het "best thing i've ever done in my life". Da was ook wel overdreven, maar was wel gewoon leuk. Ook hoorde daar een soort bungee jumpje bij, 40 meter hoog. Stond bijna met tranen in mn ogen maar viel uiteindelijk ook wel mee. Diezelfde dag in de avond gingen we mee met een nightwalk. Iedereen een zaklantaarn en onze gids kreeg telkens door als er ergens een beest zat. Luiaard, roodoogkikker, gifgroene slang (letterlijk ha-ha), slapende toekan, nog wat vogels en we sloten af met een dikke vette tarantula. De volgende dag maakten we nog een wandeling door de cloudforest. Geen dieren, wel mooie omgeving. Ik besloot een nachtje langer te blijven, de Duitse luitjes gingen daarna terug naar San Jose. Volgende ochtend met de bus naar Tamarindo, waar de standdagen begonnen. Rond de 30 graden, strakblauwe lucht, nog net geen wit zand, maar heldere zee en palmbomen. Toen ik aankwam waren er een paar nieuwe, met hen ging ik naar het strand. Die avond was er Superbowl ofzo, de finale. Dat mocht ik niet missen natuurlijk.. Snap er nog steeds niet heel veel van, maar de sfeer was goed. Dag erna rustig aan gedaan, beetje gezwommen en zonsondergang gekeken. Vandaag ga ik met Eva, nl meisje, kayakken door de mangroven. Ik ben benieuwd!

Twee stomme dingen over CR: te veel Amerikaanse bedrijven/toeristen. Niet echt het gevoel dat ik in een Spaanstalig land ben, maar ok. En heel duur.

Rest is allemaal toppp, heb alleen een zwak gekregen voor Peru. Dus dat wordt moeilijk te overtreffen!!

Besossss

Ps. Mocht je wat foto's willen zien, zie mn facebook