Gezellig met mezelf op reis 4 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Annelies Witte - WaarBenJij.nu Gezellig met mezelf op reis 4 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Annelies Witte - WaarBenJij.nu

Gezellig met mezelf op reis 4

Blijf op de hoogte en volg Annelies

23 November 2014 | Peru, Cuzco

Morgen start alweer m'n vierde week hier! Wat gaat het snel allemaal. Deze week smiddags les gehad. Is niet ideaal, want dan heb je niet echt de vrijheid om sochtends dingen te doen zonder gefocust te zijn op de tijd, maar de afwisseling is goed. Met een nieuw meisje in de les, uit Zwitserland. Met z'n tweeen les is toch heel veel fijner dan met een volle klas (6 is het maximum)!
Na de les gingen we er dan op uit om ergens 'cuy' te eten, aka geroosterde cavia. Twee hadden een grote schaal met grote stukken vlees, waaronder cuy. Had daarvan een heel klein stukje geprobeerd, maaar is nie echt mijn ding.
Dinsdag hadden zo'n 25 amauta-gangers (studenten spaans en vrijwilligers), zich ingeschreven voor de workshop Pisco Sour. Dé Peruaanse cocktail die je geproefd moet hebben. Pisco, suikersiroop, citroensap, ijsblokjes en een rauw eiwit; en shaken maaaaar! Daarna gingen we met een stuk of 8 nog wat drinken: één drankje... Maar, één drankje werden meer drankjes en uiteindelijk lag ik rond 03.00u in m'n bed! En dat, terwijl m'n wekker om 7u ging, omdat ik had afgesproken met een jongen (ook) uit Zwitserland.
Wat ik nog helemaal niet verteld heb, is dat ik nu al twee weken een nieuw huisgenootje heb, Mathilde, ook uit nl! We reizen oa samen met de bus naar school en nemen we samen een taxi terug naar huis savonds. Zij zit hier in Cusco totaal vier weken!
Terugkomend op de afspraak met de Zwitserse jongen; met hem ging ik de kerken in Cusco bezoeken. We begonnen bij de San Christobál kerk. Daar moesten we een kaartje kopen voor 15 soles (= ongeveer 3.80€). Met dit kaartje konden we dan nog wat andere kerken/gebouwen bezoeken. In de San Christibál kerk viel het me op dat naast beelden van jezus allemaal speelgoed stond, achter glas. Batman poppetje, mannetje van ToyStory, een pop, enz. Ik vond dat een beetje vreemd en was benieuwd naar het verhaal daar achter. Ik in mn beste spaans ging dat vragen. Verklaring was dat als ik het goed begrepen heb, tijdens processies families speelgoed afgeven, om zo als symbool god te laten beschermen over hun gezin/familie.
Volgende kerk was de San Blas kerk, gevold door het museo de arte religioso. We sloten af met een bezoek(!) aan de Kathedraal aan de plaza de armas. Die was erg groot en naar mijn mening een bijzonder bij elkaar geraapt zooitje, maar zekerrrrr de moeite waard gezien te hebben. Die middag zat ik opeens met twee Amerikanen van eind twintig en de Zwitserse jongen in een heel locaal barretje, voor 8 soles (zo'n 2,20€) te lunchen. Daarna naar de les, en na de les nog één drankje gedaan (nu echt maar één, na 4 uur slaap niet echt vooruit te branden).
De volgende dag, donderdag, eerst veel geslapen, daarna lekker in Green point met Mathilde geluncht. Bedoeling was om weer met een groepje van 8 te lunchen maar iedereen haakte af haha. Na de lessen met toen wel een groepje pasta gekookt in de keuken vd school, gevolgd door een gekke horrorfilm.
Vrijdagavond met een groepje uiteten geweest, in een restaurantje waar maar twee mensen werken. Binnen no time zat het vol en konden ze de hoeveelheid gasten niet aan, maar goed, ze deden hun best.
Zaterdag met een nl meisje Louise afgesproken om naar een soort dierenopvang te gaan. Lama's, vicuña's, alpaca's, poema's, condors, supermooie papegaaien en niet te vergeten balotelli (een soort naakthond met hetzelfde kapsel als balotelli, vandaar de naam)!
En het volgende moment zit je via via met weer een groepje totaal onbekenden een Qusqueña (Cusco biertje) te drinken en rare spelletjes te doen, vanuit oa Israël, Zwitserland, Duitsland, Cusco en twee Nederlandse.
Zondag naar Pisac geweest, schattig dorpje met superveel felle kleuren, groente en fruit. Verder is het een uitgestorven boel in de school/het studentenresident; iedereen is verder reizen en een groepje leuke mensen zijn weekend naar machu Picchu ed. Ook komen er nauwelijks nieuwe mensen bij aankomende week, jammer, maar komt vanzelf wel weer in ordeee!
Adiossss amigos!!

Ps. Ken zijn da er nie helemaal lekkere nl zinnen tusse zitte en/of spelfouten ma da komt omda ik alleen mn iphone mee heb, en dan heb ik niet echt zin om drie uur bezig te zijn met dit!!!!

• 28 November 2014 - 19:11

Marja Slinkert:

Wat leuk jouw ervaringen te lezen Loesje en wat schrijf je leuk! Ik blijf je volgen.
    XXX

• 04 December 2014 - 18:07

Evert Van Vliet:

hee piesje, ziet er super leuk uit!! kusjes evert